1. בפני תביעה לפיצוי כנגד חברת "בזק בינלאומי", בשל העובדה שהתובע חויב בתעריפים שונים מאלה עליהם סיכם עם הנתבעת. מדובר בחמישים קווי טלפון, עליהם מסכימים הצדדים כי צורפו בחודש יוני 2011 על ידי התובע, להסדר של תעריף עסקי לשיחות לחו"ל (להלן: "תעריף ההטבה"). התובע טוען כי צרף שלושים וחמישה קווים נוספים.
2. לדברי התובע, במהלך בדיקה שערך לחיוביו השונים בחודש ספטמבר 2011, גילה כי "לא כל המספרים שרשמתי מקבלים את תעריף המבצע שעליו סיכמנו, אלא התעריף הרגיל שהוא גבוה במאות אחוזים".
3. התובע צרף לכתב התביעה טבלה אותה ערך בעצמו ובה פירוט של נזק המגיע, לדבריו, לסך של 15,000 ש"ח. כמו כן עותר התובע לפיצוי בסך 5,000 ש"ח בגין עוגמת נפש.
4. הנתבעת, מאידך, מאשרת בכתב ההגנה כי התובע צרף לתכנית התעריפים המדוברת חמישים קווי טלפון. לדברי הנתבעת, במהלך ההתקשרות עם התובע גילתה כי זה "פועל בשמה של חברת Telegroup", זאת בניגוד לסעיפים 4.5 וכן 7.6 להסכם ההתקשרות עליו חתם, ולכן הופסקו תנאי ההטבה האמורים.
5. עוד טענה הנתבעת כי נזקיו של התובע כלל לא הוכחו וודאי שאלה אינם עולים כדי הסכומים אותם פרט. בכדי לתת קנה מידה כלשהו, צירפה הנתבעת עותקים של שתי חשבוניות אותן שילם התובע, מחודשים ספטמבר ואוקטובר 2011.
קווי הטלפון הכרוכים בהסדר
6. התובע טוען כי בנוסף לחמישים קווי הטלפון אותם צרף במעמד ההתקשרות, ביקש בשלב מאוחר יותר לצרף 35 קווי טלפון נוספים. למעט אותה טבלה שנערכה על ידי התובע עצמו, אין בחומר הראיות שהגיש כל ראיה באשר לרשימה נוספת מעבר לאותם חמישים קווי טלפון.
7. בנוסף לאמור בכתב ההגנה, נציג הנתבעת אישר בבית המשפט כי אלה הקווים היחידים עבורם ביקש התובע את תעריף ההטבה.
8. עיון ברשימת קווי הטלפון, אשר צורפה על ידי הנתבעת כנספח 2, מעלה כי זו עוסקת כולה במספרי טלפון סלולרי. עיון בנספח 7 אשר הוגש על ידי הנתבעת, מעלה כי החשבוניות אליהן מפנה הנתבעת עוסקות, במלואן, במספרי טלפון
השונים מאלה המופיעים בנספח 2 לכתב ההגנה. מדובר ב-21 קווי טלפון אשר הינם קווים סלולריים ברובם.
ניתן לראות כי בגין אותם קווי טלפון המופיעים בחשבוניות, שילם התובע במהלך החודשים ספטמבר ואוקטובר 2011 תעריפי הטבה בהתאם להסדר.
9. לאור האמור לעיל, אני מקבל את טענת הנתבע כי צרף לפחות 21 קווי טלפון, בנוסף לרשימת חמישים קווי הטלפון אותה אישרה הנתבעת.
תעריף התשלום
10. לדברי התובע, החל ממועד ההתקשרות ועד לסיומה, בין החודשים יולי לתחילת נובמבר 2011, חוייב בתעריף "רגיל" בגין שורה ארוכה של מספרי טלפון. התובע צרף לכתב התביעה טבלה, ערוכה על ידו, ובה מספרי הטלפון השונים, מועד החשבונית, משך השיחה, התעריף ששולם לעומת התעריף שסוכם, וסך כל ההפרש. התובע לא צרף כל חשבונית או מסמך אחר בכדי לבסס את טיעונו בדבר תשלום יתר.
11. נציג הנתבעת טען בפני בדיון, כי במהלך החודשים ספטמבר ועד לתחילת נובמבר 2011, לאחר שהנתבעת החליטה כי התובע מפר את החוזה כאמור בסעיף 4 לעיל, החליטה על הפסקת גביית תעריף ההטבה עליו סוכם עם התובע והחלה בגביה בהתאם לתעריף רגיל.
12. עיון בנספח 7 לכתב ההגנה, מעלה כי הנתבעת המשיכה לגבות מהתובע את תעריף ההטבה אף במהלך אותם חודשים בהם טען נציגה כי החלה לגבות תעריף רגיל.
13. התובע טען כי לא זכה לתעריף ההטבה בגין חשבוניות שנאלץ לשלם ישירות לחברת סלקום. לדבריו הנתבעת הסכימה על תעריף ההטבה אף בגין קווים אלה. נציג הנתבעת אישר כי ישנם הסכמי קישוריות בין חברות הסלולר לנתבעת ואולם אלה מתבצעים בהתקשרות של הלקוח ישירות מול חברת הסלולר.
14. לאור נספח 7 לכתב ההגנה, ובו לא מופיע ולו קו אחד מאותם קווים אשר צורפו כנספח 2, כאשר כל אותם קווים משויכים לחברת סלקום, בהתאם לקידומת שלהם, אינני מקבל את גרסת נציג הנתבעת בהקשר זה.
15. התובע העיד בפני כי אין בידיו את אותן חשבוניות מחברת סלקום, ואלה "מתויקות בבית". לאור עובדה זו, היפנה התובע לטבלה אותה צרף לכתב התביעה.
הטבלה שערך התובע